Ichikawa (19-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ichikawa (19-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ichikawa (19-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

19 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Eigenlijk waren we niet van plan om vandaag een verslag te typen, maar wat er nu is gebeurd..

Voor de verandering wilden we een keer ergens anders eten dan in de trein of thuis (zie de foto's op de facebook pagina van Cozy House). Dus we zijn naar een restaurantje gelopen vlakbij het station van Ichikawa. De menukaart was helemaal in het Japans. Nou klinkt dat een beetje logisch, maar normaal staan er dan plaatjes bij.. Maar deze keer helemaal geen plaatjes! Het leek wel zo'n saaie strip die je vroeger al niet las vanwege het gebrek aan plaatjes..

We hebben geen flauw idee wat we eigenlijk gegeten hebben. We kunnen wel een soort omschrijving geven:
- Rijst met plakkerige zoete saus en bolletjes vlees met iets te harde stukjes
- Salade met sla blaadjes en zalm
- Stokjes met vlees van een varken, op een plaatje konden we gelukkig nog zien van welk stuk van het beest dit afkomstig was...

Het grappigste was nog wel dat de mensen in de bediening haast lootjes trokken om uit te maken wie aan ons moest vragen of we nog wat wilden drinken. Maar nadat we eenmaal onze buikjes gevuld hadden met heerlijk eten was het tijd om weer door de regen naar huis te rennen, met een tussenstop bij de arcade hal. We hebben in dit verslag een foto toegevoegd van de Taiko machine:

Gelukkig was de regen gestopt toen we weer terug kwamen lopen. Die regen is trouwens afkomstig van een Tropische Cycloon die deze kant op aan het komen is. Maar niet gevreesd, de storm zal waarschijnlijk de regio rondom Tokyo alleen schampen en dan weer lekker terug de zee op drijven.

Dus met een gerust hart gaan wij zo lekker slapen. Morgen gaan we namelijk shoppen!!

• 19 Juli 2011 - 14:17

Marjo En Kees:

Toch nog een verslag...... jullie kunnen het gewoon niet laten . :)
    Een menukaart in het Japans, logisch toch?? Het belangrijkste is dat jullie lekker hebben gegeten. Ik hoop dat die cycloon idd geen schade aanricht.
    Het is hier voor de verandering een keer een hele dag droog!!!

groetjes van ons allemaal

• 19 Juli 2011 - 22:33

Mary Jane:

Lekker rustig dagje dus vandaag.

Ja, niet weten wat je hebt gegeten ? Als het eten maar lekker was, ja toch?
    Uh, hebben jullie die kat waar Chichi het over had nog gezien :) ?

Was weer leuk om alles te lezen.
    x Madre Mary Jane en ook de groetjes van Kees natuurlijk