Ichikawa (23-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ichikawa (23-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ichikawa (23-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

23 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Een kort verslagje over deze rustdag. Aangezien in de zomer veel feesten plaatsvinden in heel Japan, was ook hier in Ichikawa de boel flink opgeschud om het er eens van te nemen. En dat doen de mensen hier niet zomaar. Er zijn vandaag en morgen allerlei gratis concerten bij de tempel van Ichikawa, bij de rivier waar ons stadje naar vernoemd is (de Edo rivier oftewel: Edogawa).

Een specifiek en noemenswaardig concert was het Taiko concert. In een eerder verslag hebben we een link gestuurd naar een apparaat waarmee dit enorme trommelinstrument werd nagebootst. Vandaag dus het echte werk! De groep vrouwen die het concert gaf was zeer kundig in het bespelen van deze grote trommels. Ook mochten de toeschouwers een paar liedjes mee doen. Otto is hierbij vrijwillig aangewezen om ook mee te doen. Met andere woorden.. ;)

Zelf hebben we geen foto's genomen, maar onze huisbaas gelukkig wel. Waarschijnlijk zullen de foto's nog niet op Facebook (Tokyo Cozy House) te vinden zijn, aangezien hij een slokje bier op heeft... en net al in onze keuken in slaap is gevallen, snurkend als een beer. Ach, bomen hadden we toch al niet zoveel in de omgeving...

Onze bedjes zijn vandaag weer gedroogd. Door het vochtige en wisselende weer gaat er veel vocht in de dekbedden en dekens zitten, waardoor muggen lekker terug blijven komen bij hun favoriete snackplek. We vermoeden zelfs, dat één van deze beesten een kanji op Martje's arm heeft gezet in bulten.. En dan de kanji voor Oshi (vertaling: lekker). Op een stuk huid van ongeveer 10 bij 10 centimeter hebben ze maar liefst 23 muggenbulten weten te plaatsen. We zouden haast geld moeten vragen aan iedereen die dit kunstwerk te zien krijgt.

Op naar een muggenloze nacht! En anders dan tenminste halfdode, door het varkentje onder ons bed gesmoorde muggen...

• 23 Juli 2011 - 14:13

Milco:

Wat een topvakantie hebben jullie zeg...ondanks de muggen.:-)

Gr. Milco

• 24 Juli 2011 - 08:34

Mary Jane:

Vond Sephiroth erg indrukwekkend en Disney was zeker een top dag.
    Sephiroth zal ik nog wel eens tegenkomen in FF :)

Wat is dat toch met dat varkentje ?
    Zijn jullie dat zelf ? :)
    Nog veel plezier verder. Jullie hebben nog ruim twee weken.