9 juli 2014 Tokyo Disney - Reisverslag uit Maihama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 9 juli 2014 Tokyo Disney - Reisverslag uit Maihama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

9 juli 2014 Tokyo Disney

Door: Otto

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

09 Juli 2014 | Japan, Maihama

Helaas begon de dag vrij rumoerig met onbeschofte Chinezen die in het midden van de nacht zich uitgebreid gingen douchen, hun haren gingen föhnen en uiteraard hard aan het kletsen waren. Lichtelijk vermoeid ging al redelijk vroeg de wekker, maar we hadden er zin in, we gingen namelijk naar Tokyo Disney.

Uiteraard bij de Seven Eleven een ontbijt gescoord om daarna via Tokyo centraal naar Maihama te gaan, het station dat iets buiten Disney ligt. Op Tokyo centraal kwamen we er echter achter dat we heel het station door moesten om bij onze verbinding te komen. Aangezien Tokyo centraal het grootste station is van heel Japan duurde dit een goed kwartier. Daar is Utrecht centraal een lachertje bij. Eenmaal bij het perron aangekomen raakten we al direct in de stemming, we zagen al veel Japanners met shirts van Disney of bijvoorbeeld Mickey Mouse oren.

Om onze vermoeidheid weg te krijgen hadden we een blikje Japanse energydrink gekocht, samuride, een energiedrankje met wasabi. Bij aankomst in Disney hebben we een 2dagenpas aangeschaft zodat we de volgende dag naar Disney Sea konden gaan. Voor de mensen die bekend zijn met parken van Disney, Tokyo Disney lijkt qua indeling op de parken in Florida en Parijs.

Bij binnenkomst was er net een show bezig aan het begin van het park, nog niet wetend dat we die zeiknat zouden verlaten. Na deze verfrissing konden we richting onze eerste attractie.
Het park werkt met een fastpass systeem waarbij je voor een attractie op een later moment terug kan komen met voorrang. Al snel hadden we deze ingezet voor Thunder Mountain. Door dit systeem hebben we nergens echt lang in de rij hoeven te staan. Ook scheelde het een hoop dat het nog geen schoolvakantie is in Japan.
Al snel kregen we trek en kozen we voor een bakje popcorn, waarvan er vele smaken beschikbaar zijn in het park, de keus viel op galapeno met kaas.

Helaas begon het in de loop van de dag te regenen, waardoor we uiteindelijk maar een blije Disney regenjas gekocht hebben. Ook handig voor de rest van de vakantie. Ondanks de regen toch erg genoten van deze dag vol mooie attracties. Ook was er een nieuwe attractie van Winnie the Pooh. Hier stond nog een aardige rij voor, maar was de moeite waard. Met 3 afzonderlijke karren vertrok je tegelijk en ging meerdere kamers door, afzonderlijk van elkaar bewegend. Een leuke laatste attractie van de dag.

De eindshow was helaas moeilijk om te zien door iedereen die ervoor stond, maar desondanks een mooi spektakel. Alle lichten gingen uit en het centrale kasteel van Assepoester werd omgetoverd tot filmdoek om een lichtshow op te projecteren. Uiteraard compleet met vuurwerk.

Na afloop nog even rondgekeken in de winkeltjes. Om in het thema te blijven kocht Martje een Minnie Mouse strik voor in haar haar voor de volgende dag. Ondanks het matige weer was het een mooie dag.