10 juli 2014 - Reisverslag uit Maihama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 10 juli 2014 - Reisverslag uit Maihama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

10 juli 2014

Door: Otto

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

10 Juli 2014 | Japan, Maihama

Nadat we het reguliere Disneypark overleefd hadden was vandaag Disney Sea aan de beurt. Het heeft deze naam omdat het volledig op de Atlantische oceaan is gebouwd. Het gehele thema van dit park is dan ook water, havens en alles wat met water te maken heeft. Gewapend met broodjes en een blikje samuride begonnen we onze tocht naar Disney Sea.

Hoewel het reguliere park lopend bereikbaar is vanaf Maihama station moet je voor Disney Sea via een monorail van Disney, uiteraard veel te prijzig, maar je komt er wel door in de stemming. Ook hadden we onze regenjassen van de dag daarvoor meegenomen, echter kwamen we er al snel achter dat het best lekker weer leek te gaan worden.

Ook in dit park konden we werken met het fastpass systeem, echter besloten we hier na een paar ronden mee te stoppen. Het was dermate rustig dat we steeds maar kort in de rij hoefden te staan.

Uiteindelijk hebben we alle mooie attracties gedaan. Een van de toppers blijft toch wel de tower of terror. Hierbij maak je een vrije val met een lift in een vervloekt hotel. Om in de stemming te blijven heb ik na deze attractie een mooi tshirt gekocht van de attractie, welke direct aangetrokken werd. Samen met de Minnie strik in het haar van Martje waren we nu samen in stijl.

Op een gegeven moment kwamen we bij een waterattractie in bootjes welke gewoonlijk vrij rustig is, echter deden ze op dat moment de extra natte editie. Kwamen onze regenjassen toch nog van pas, want we werden van alle kanten natgespoten.

De shows in dit park waren zeer spectaculair moet ik toegeven. Hierbij was er erg veel aandacht besteed aan de kostuums. Zo was er een typisch Amerikaanse show met een grote jazzband, waarbij verscheidene Disneyfiguren de revue passeerden. Jazz is niet echt mijn eerste muziekkeuze, maar de show zat erg leuk in elkaar. Ook was er een dinershow, aangestuurd door Lumiere van Belle en het Beest. Hierbij stonden diverse wereldgerechten centraal die door middel van zang en dans werden beschreven. Dit was vooral een erg grappige show. Toch wel de klapper was een mystieke oerwoudshow, waarbij overal constant wat gebeurde. Deze show was vooral qua acrobatiek en special effects erg spectaculair.

Helaas begon het later op de middag steeds harder te waaien, toch nog een nasleep van de typhoon. Hierdoor werden de laatste twee shows op het centrale meer afgelast. Na een lekkere portie noedels en vlees gingen we naar de laatste attractie, eentje van Toy Story. De halve dag hadden we de fastpass niet gebruikt en juist bij deze was het nodig. Dit bleek een nieuwe attractie te zijn, waar we uiteindelijk ongeveer 40 minuten voor moesten wachten. Dit wad het echter wel waard. Het was namelijk een 3d schietattractie die je tegen je medepassagier voerde. Via een speciaal geweer moest je heftig op een scherm schieten, terwijl je karretje een parcours aflegde. Erg origineel en erg leuk.

Als laatste hadden we een missie om een specifieke kat te vinden. Drie jaar geleden had Martje namelijk de enige echte Disneybeer Duffy gekocht en nu bleek dat deze een nieuw kattenvriendje had. Door heel het park zagen we kinderen en vrouwen met deze kat, maar waar deze verkocht werd was ons een raadsel, totdat we deze eindelihk vonden in de laatste winkel. Vergezeld met Gelatoni, het kattenbeest, konden we vermoeid, maar tevreden, naar huis. Het waren weer twee mooie dagen.