11 juli 2014 - Reisverslag uit Atsugi, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 11 juli 2014 - Reisverslag uit Atsugi, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

11 juli 2014

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

11 Juli 2014 | Japan, Atsugi

Na twee dagen Disney stond voor vandaag de dierentuin van Ueno op het programma. Ueno is eenvoudig en snel bereikbaar met de trein, dus konden we op ons gemak eerst goed wakker worden en daarna op een rustig tempo naar de dierentuin. Bij ons vorige bezoek stonden de bezoekers in rijen opgesteld om de nieuwe panda's te mogen bekijken. Deze keer mochten we gelijk doorlopen naar deze luie schepsels. Ze lagen beide nog te pitten en waren niet van plan om veel te bewegen.

Na de zwart-witte beren was de rest van het dierenrijk aan de beurt. Via kleurrijke vogels, smakelijk etende tijgers en malle apen slingerden we over het terrein. De Ueno dierentuin bestaat uit twee delen, die met elkaar worden verbonden met een brug. Het is mogelijk om een monorail te gebruiken voor deze tocht, maar wij voelden ons nog fit genoeg om het wandelend aan te durven. Aan alle kanten van de brug zijn dierenverblijven gebouwd, dus er is genoeg te zien. Zo was er bijvoorbeeld de rode panda, die zich kwaad maakte op een grote kraai. Het zwarte beest zat een paar takken hoger flink lawaai te maken. De panda klom omhoog en we zagen nog net hoe hij flink uithaalde naar de kraai. Het zwarte verenpak schrok en besloot toch maar een ander beest te gaan lastigvallen.

In het tweede deel van de dierentuin bevindt zich de kinderboerderij. Dit deel van het park is helemaal toegankelijk gemaakt voor bezoekers die graag tussen de schapen, geiten en kippen door banjeren. Er is voor kinderen de mogelijkheid om met speciale borstels de gewillige dieren te kammen en er zijn bezems met opvangbak aanwezig om samen met je kleine poep te scheppen. Op bepaalde tijden werden een paar eenden, konijnen en kippen uit hun hok gehaald om geaaid te kunnen worden door bezoekers. Ook waren er twee bakken met muizen weggezet, die je op je handen mocht laten rondlopen. Nadat we ook de laatste dieren hadden gezien waren we toe aan eten en rust.

• 15 Juli 2014 - 23:11

Kees Koedooder:

hai Otto en Martje,

we volgen jullie verslagen op de voet. Wat een avontuur! Probeer wel die chinezen enigszins te temmen want na zulke lange dagen wil je natuurlijk rustig kunnen pitten. Tower of Terror doen oude herinneringen herleven. Laatste nieuws: Sakura heeft nesteldrang.

groetjes, papa en Jacq

• 16 Juli 2014 - 11:32

Iesje:

Heey Mart en Ot!

Wat leuk om jullie weer te mogen volgen :) (op de whats app na dan haha) Maar wat gaaf allemaal weer! Lekker genoten in Disney en daarna weer een dierentuin, zo kom je nog eens ergens :)
    Geniet er lekker van, hier gaan we richting een 'hittegolf' hoewel ze dat in Nederland al snel roepen als het 2 dagen boven de 10 graden is haha!

Nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen ;)

Veel liefs!
    Ies

• 16 Juli 2014 - 19:18

Jacq:

Hoi Otto & Martje!! Wat een geniaal verslag van jullie reis, alsof ik er zelf bij ben.....
    Nog heel veel plezier gewenst!! Sakura is een beetje hormonaal hihi maar we begeleiden haar zo goed mogelijk op haar weg naar het vrouw-zijn. Het was vandaag weer prachtig weer en ze heeft zowaar haar 'nest' verlaten om van elke struik een hapje te nemen.
    Veel liefs & groetjes,
    Jacq

• 16 Juli 2014 - 19:19

Marjo En Kees:

Hoi Martje en Otto,
    Mooie reisverslagen. Zo blijven we goed op de hoogte van jullie perikelen. Zijn oordopjes misschien een optie? Dit helpt vast tegen luidruchtige buren. ;) dus ook tegen Chinezen.
    Veel plezier nog en we blijven jullie volgen.

Groetjes ,
    Pa en ma.

• 19 Juli 2014 - 18:44

Mary Jane Jonkman:

Hallo Otto en Martje,

Wat een prachtig verslag van jullie unieke huwelijksreis.
    Erg leuk om te lezen dat het daar goed vertoeven is. Ik mocht er jaren geleden ook zijn, dus kan me wel het één en ander voorstellen.

Nog een heerlijke week voor julliein het verschiet.

Bovenstaande reactie gelezen over Sakura. Ik heb nu al te doen met de kip die over enige tijd ook bij jullie zal wonen :) Beelden komen naar voren van het witte konijn en onze kip nugget :)

x van mamma Mary Jane