Ginza (03-08-2011) - Reisverslag uit Ginza, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ginza (03-08-2011) - Reisverslag uit Ginza, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ginza (03-08-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

04 Augustus 2011 | Japan, Ginza

Vandaag stond er een ander deel van Tokyo op het menu: Ginza. Dit deel van de stad staat bekend als het meest dure stuk Tokyo en wordt getypeerd door winkels van Dolce & Gabbana, the Suit Company en nog meer van dat soort dure namen. Ons hoofddoel was de grote winkel van Hello Kitty waar Ginza om bekend staat. Deze winkel heet ‘Sanrio World’ en staat vol met spulletjes van het bekende katje. Ook andere schattige beesten van moederbedrijf Sanrio zijn hier tentoongesteld.

Na deze hemel voor Martje zijn we verder gegaan voor wat Window Shopping. Aangezien Ginza nou niet bepaald een plaats is waar je uitgebreid gaat winkelen voor jezelf, is het wel heel leuk om overal eens rond te snuffelen en te zien wat voor absurde prijzen er gevraagd worden. Zo is het in Ginza heel normaal voor 650 Yen te vragen voor een bakje thee. Omgerekend is dat €6,50 ongeveer. Of als je graag een stukje taart zou willen, ben je gerust zo’n 800 Yen kwijt. Aangezien wij nogal gehecht zijn geraakt aan onze laatste overgebleven ribben, zijn we hongerig en dorstig Ginza door gegaan. Nou… niet helemaal. Na een tijdje kwamen we aan bij Mos Café, waar ze hele lekkere cupcakes verkochten voor een redelijke prijs. Na dit kleine tussendoortje zijn we weer verder gelopen richting het station.

Het weer viel gisteren echter wel tegen. Het regende zowat de hele dag, dus we hebben alleen het overdekte stukje Ginza kunnen zien. Ook mooi natuurlijk, maar het was leuker geweest om ook echt door Ginza heen te kunnen wandelen.

Ginza was niet het enige wat gepland stond voor de dag. Aangezien het zaterdag hier Matsuri is (een zomerfeest aan de kant van de Edogawa rivier) hebben we beiden een Yukata gekocht. Maar voor ons westerlingen is het natuurlijk even lastig om te weten hoe je die kleding aan moet trekken. Daarom hebben we de hulp ingeschakeld van één van de Japanse bewoners hier; Itomi. Deze vriendelijke Japanse dame heeft laten zien hoe Japanse vrouwen de Yukata dragen en ook hoe de Yukata opgevouwen moet worden om hem goed te kunnen bewaren. Nou is het zo, dat de naam Martje voor Japanners eigenlijk niet uitspreekbaar is. Daarom hebben de twee Japanse dames die hier verblijven een Japanse bijnaam bedacht: Mari-chan. Chan is het achtervoegsel wat gebruikt wordt voor kleine meisjes of allerlei schattigheden. Inmiddels gebruikt zowat iedereen in huis deze naam. Dus het zal weer even wennen worden terug in Nederland ;)

Ook voor ’s avonds stond er een afspraak op de kalender, namelijk karaoke. In het originele plan zou zowat iedereen uit Cozy House mee gaan, uiteindelijk waren we met 5 man. Itomi, Gavin de Amerikaanse nerd, Sandrine de Fransoos en wij natuurlijk. Op zich is het karaoke systeem hier heel goed geregeld. Je reserveert een kamer voor een aantal uur en je maakt er het beste van. Topartiesten zoals Celine Dion, O-zone en natuurlijk Captain Jack konden natuurlijk niet ontbreken. We begonnen rond half 10 en rond half 2 waren weer terug thuis (een beetje schor hier en daar, maar het was gezellig). Daarna was het natuurlijk even tanden poetsen en naar bed.

• 04 Augustus 2011 - 08:03

Mary Jane:

Weer een mooi dagje voor jullie.
    Wat een lieve naam:
    Mari-Chan, lijkt wel een beetje op Mary Jane :)

Karaoke, leuk hoor. Nou luitjees nog 5 dagen en dan zijn jullie
    weer terug.

Toch bijzonder om zaterdag als een soort (nog niet helemaal) prachtige afsluiting met vuurwerk te eindigen. Dit houden ze speciaal voor jullie :).

Inderdaad belangrijk hoe je je Yukota draagt. Welke kant over welke kant je slaat. Ik liep door Ichikawa met een verkeerde manier van dragen. Was nl hoe ze een lijk aankleden in de kist hahahahh.
    Mensen moesten daar ook om lachen (lees waarschijnlijk uilachen, maar dat doen beleefde Japanners niet ).

x en nog even lekker genieten
    Moes

• 04 Augustus 2011 - 18:04

Pappa Kees:

hallo Otto-San en Mari-Chan, dus als ik het goed begrijp lijden jullie honger momenteel? Ik heb eens 48 uur in New York gedaan met een pak melk, heb ik uitstekend overleefd bij de gedachte dat ik in het vliegtuig weer te eten zou krijgen. Het gaat jullie ook lukken, vertrouw daar op. We willen nog steeds met jullie bruine leventje ruilen. Maken jullie wat foto's van het feest zaterdag? Heel veel plezier alvast tenzij we elkaar morgen nog spreken. Voor zo meteen goedemorgen! Pas nog even goed op elkaar.

• 05 Augustus 2011 - 13:33

Paola, Dirk, Marc En Luuk Thijs:

Alweer een leuk verslag! Leuke bijnamen en dat dan aan het einde van de vakantie.

Jullie doen wel leuke dingen daar zeg! Was het Matsuri feest een beetje leuk? Ik mis jullie wel hoor!
    Geniet nog maar een paar dagen van die Japanners en al het leuks wat jullie nog gaan doen en een goede terugreis!

x van mij!