Ueno (05-08-2011) - Reisverslag uit Ueno, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ueno (05-08-2011) - Reisverslag uit Ueno, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ueno (05-08-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

05 Augustus 2011 | Japan, Ueno

Om nog wat cultuur binnen te krijgen zijn we vandaag naar twee musea geweest in Ueno. Ueno is een groot deel van Tokyo, waar ook de dierentuin te vinden is. Onze keuze ging uit naar het Nature and Science Museam en het Tokyo National Museam.

Het Nature and Science Museam was onderverdeeld in twee delen; een reguliere tentoonstelling en een speciale tentoonstelling. Het ging ons voornamelijk om de speciale tentoonstelling, die ging namelijk over dinosaurussen. In deze tentoonstelling werden allerlei skeletten van de uitgestorven reuzen aan het publiek getoond. Gelukkig voor deze monsters krijgen ze tegenwoordig veel meer positieve aandacht van de Homo Sapiens dan vroeger. In plaats van bang weg te rennen voor de bijtgrage kaken op de set van Jurassic Park, staan we nu in de rij om een foto te kunnen maken van de beestjes. Zoveel zelfs dat wij alweer bijna toe zijn aan een nieuwe geheugenkaart… en dat na het maken van een back-up van 8GB… Gaat goed dus ;)

Na de speciale tentoonstelling kwamen we tot een blijde ontdekking… met onze speciale tickets konden we ook nog door de reguliere tentoonstelling heen wandelen. En laten we eerst even vertellen dat we hier echt onze ogen de kost konden geven. Er waren namelijk 5 verdiepingen vol met tentoonstellingen over natuur en techniek. En het leuke was, dat er nog veel meer skeletten te vinden waren in deze tentoonstellingen. Allerlei dieren werden hier getoond met of zonder hun velletje aan.

Ook waren er grote vitrines met allerlei zoogdieren, vlinders, kevers, wespen, walvisdarmen en -hersenen… vooral die laatste waren erg interessant… De vraag is wel waarom mensen dat eigenlijk willen zien. Want het was nogal smerig om eerlijk te zijn ;)
Maar verder hebben we heel erg veel mooie dingen gezien, echt heel erg interessant. Na de vele dieren zijn we lekker gaan eten in het restaurant wat bij het museum hoort. Na dit maal zijn we doorgegaan naar het volgende museum, het Tokyo National Museum. Dit museum is voornamelijk gericht op de Japanse culturele geschiedenis tot de Tweede Wereldoorlog. En het mooie is, dat je overal mag fotograferen. Slechts een paar items van het museum mogen niet gekiekt worden, omdat de eigenaar of donateur dit liever niet wilt.

Om jullie een idee te geven van alle indrukken die we opgedaan hebben, gaan we morgen (zaterdag) een mooie collega maken met foto’s van de exposities. Maar eerst lekker uitrusten!

• 05 Augustus 2011 - 16:21

Mary Jane:

Wat gaaf die musea.
    En de dino's ja, dat is en blijft toch een passie van Otto.

Wat zullen we veel foto's zien wanneer jullie terug zijn.
    Wellicht ook leuk om in zo'n foto/video lijstje te doen.
    x Moes

• 05 Augustus 2011 - 19:44

Pappa Kees:

ach jongens, eigenlijk is het een beetje een droevig gezicht dat er nu op deze site staat: ik ben terug over 4 dagen. Want jullie vermaken je kostelijk, dat moge duidelijk zijn. Maar van de andere kant missen we jullie natuurlijk ook heel erg, dat snap je. Kunnen jullie misschien je vluchtgegevens eens even mailen naar pap? Geniet nog een paar dagen en dank namens ons Sichi voor de goede zorgen. groetjes, pappa