Ichikawa (04-08-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ichikawa (04-08-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ichikawa (04-08-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

05 Augustus 2011 | Japan, Ichikawa

Het plan voor vandaag was om te gaan zwemmen. Dit is een afgezwakte versie van het originele plan, namelijk een bezoek aan een waterpretpark. Aangezien de kosten van zo’n pretpark nogal hoog zijn en het weer nou niet echt geweldig is, gaan we vandaag richting Koiwa. Er zou ongeveer 10 minuten fietsen verderop een zwembad moeten zijn. Dus wij gingen op pad, met de kinderfietsjes die we mogen gebruiken van de baas van Cozy House.

Gelukkig was de beschrijving van Shichi zeer correct, waardoor we binnen de gestelde tijd aankwamen bij het gebouw van het zwembad. Hier in Japan werkt het een beetje anders met zwembaden dan in Nederland. Op de eerste plaats kan een zwembad prima te vinden zijn op de 3e verdieping van een gebouw. Op de tweede plaats wordt er duidelijk aangegeven waar je op welke manier kan zwemmen. Zo is er een baan voor kinderen, een baan voor redelijk snelle zwemmers (wij), een baan voor hele snelle zwemmers en een baan voor de oudjes. Deze laatste baan is ingericht voor de oudjes die toch graag willen bewegen. Zij wandelen namelijk door het water terwijl sommigen oefeningen doen die dan weer goed zijn voor het oude lichaam. Op de derde plaats is er één hele duidelijke regel aangaande badkleding: iedereen moet een badmuts dragen. Ja… Een badmuts! Als je zelf geen badmuts hebt, krijg je er eentje van de badmeester. En die badmutsen hebben de mooie kleur roze. Voor iedereen… ook voor mannen dus ;)

Voor ons kwam het zwemmen neer op een aantal (stuk of 20 voor Otto) baantjes zwemmen. Na een tijdje werd er iets omgeroepen, in het Japans natuurlijk, gevolgd door een fluitende badmeester. Het meest vreemde wat we ooit hebben meegemaakt gebeurde: iedereen ging braaf het zwembad uit en ging aan de kant zitten. Wat was de bedoeling? De banen werden op een andere manier gerangschikt door de touwen te verplaatsen. Daarna gaf de badmeester weer een fluitsignaal, waarna iedereen het zwembad weer bestormde.

Na dit roze avontuur zijn we weer terug naar huis gefietst om vervolgens te genieten van een heerlijk diner. We gingen uit eten bij een Ramen tent. Alweer… want het is gewoon echt lekker! Deze keer een ramen soepje met rundvlees voor Otto en eentje met mais en boter voor Martje. Wat zijn we toch heerlijk Japans bezig ;) Na dit heerlijke maal zijn we terug naar huis gerold om vervolgens lekker te gaan slapen.

• 05 Augustus 2011 - 14:31

Paola, Dirk, Marc En Luuk Thijs:

Haha nou jullie hebben vast gelachen om die roze badmuts! Ik hier trouwens ook;) Enig verhaal, maar wat werd er nou omgeroepen? Hartstikke leuk en wat een leuke verslagen!

x van mij!

• 05 Augustus 2011 - 16:17

Mary Jane:

Klinkt gezellig dat zwembad.

Er zijn hopelijk wel foto's van jullie met deze schattige badmutsen (vast niet genomen :) )

Ik ga snel het volgende verslag lezen.
    x Moes

• 05 Augustus 2011 - 20:01

Marjo En Kees:

Gelukkig hoefde je geen bijpassende roze handtas te dragen. ... :)
    Had ik trouwens best willen zien Otto met een roze badmuts op..

Groetjes van iedereen hier.

Pa