Akihabara en Shibuya (09-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Akihabara en Shibuya (09-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Akihabara en Shibuya (09-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

10 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Vandaag zijn we naar twee verschillende grote steden geweest.

Op de eerste plaats Akihabara, ook wel bekend als de Electric City van Japan. Grote wolkenkrabbers met allerlei banners langs de zijkanten met reclame voor bedrijven, spellen en nieuwe software en hardware.
In Akihabara hebben we de verzameling van Otto weer wat kunnen aanvullen met wat nieuwe figuurtjes.

Niet alleen de gebouwen zijn indrukwekkend, de werknemers van de verschillende winkels kunnen er ook wat van. Bij sommige winkels worden je oren haast van je hoofd afgeschreeuwd door verkopers die je graag binnen zien komen, bij andere winkels staan meisjes in dienstmeisjeskleding en kattenoortjes je welkom te heten.
En als je denkt dat je nu de meest rare figuren gezien hebt... Op het station van Akihabara werden we geconfronteerd met een blauw beest met een blije grijns, een bloem op zijn kop en een gele staart waar menig Japanner aan trok. En als je nu denkt, dat klinkt nogal bizar, zelfs voor Japanse maatstaven, we hebben foto's met het bewijsmateriaal!

Na een dinertje met een bento (een pakketje met rijst en vlees) zijn we weer op de trein gestapt (lees: in de trein gepropt). Deze keer naar Shibuya, een bekende wijk in Tokio waar 's nachts de Japanners zich gaan bezatten. Wij gingen naar het feest van Equta. Voor wie hem niet kent: Een aardige, maar wel wat rare gozer die graag omgaat met buitenlandse mensen en deze graag aan elkaar voorstelt. En een vriend van Otto, waarvan hij graag vieze Nederlandse zinnetje leert.
Op zijn feestje waren dan ook allerlei landen vertegenwoordigd: China, Thailand, Duitsland, Slowakijke, Amerika... Een hele leuke ervaring. Helemaal als je jezelf voor gaat stellen. De naam Otto is nog te doen, maar een Japanner de naam Martje aanleren... Ze komen niet veel verder dan 'ma.. ma... huh???' Dus op zoek naar een makkelijke bijnaam voor Martje.
Dat waren dan tenminste de wakkere gasten, er waren er namelijk ook een paar in slaap gevallen. Eentje zelfs zo diep, dat hij niet eens op keek terwijl er ijsklontjes in zijn t-shirt en broek verdwenen.

Wetenschappelijk is bewezen dat Japanners niet goed tegen drank kunnen, omdat ze een bepaald enzym missen om alcohol goed en snel te kunnen verwerken.
Rond de tijd dat wij in Nederland de kroeg in duiken (11 uur) liepen wij terug om de laatste trein niet te missen. Onderweg zwalkte menig Japans zakenman een stukje mee en hier en daar zag je er eentje zitten die toch echt een slokje teveel had genomen van dat ene borreltje.
In de stationshal zelfs kwamen we helemaal een mooie zakenman tegen. Deze man liep al stuiterend via een muur richting de trap, die hij gelukkig nog net wist te bereiken ondanks de gigantische bocht die hij nam om er te komen. Nog net niet naar boven kruipend bereikte hij zijn trein. Wij waren gelukkig in een iets betere staat en konden daardoor heerlijk genieten van de slapende mensen in de trein. Want wat doen Japanners dat graag! Gewoon in de trein in slaap vallen op elk uur van de dag, sommigen met drinken in hun hand wat dan vervolgens op de grond terecht komt.. Ach, er moet toch wat schoon te maken zijn?

Eenmaal terug in het Cozy House zijn we stilletjes gaan slapen. Oordopjes in, oogjes dicht en snaveltjes toe ;)

• 10 Juli 2011 - 15:17

Leest Weer Leuk :):

Konichiwa.
    Leest zeer herkenbaar. Dat proppen is natuurlijk ook een gigantische ervaring.
    Dat beest? hahahahha.. Die wil ik ook hebben.
    Succes morgen met jullie eerste Shinkansen reis. Geniet er van.
    x Mary Jane

• 10 Juli 2011 - 16:15

Pappa Kees:

hallo globetrotters,

wat een prachtig verhaal, vooral van die laatste zakenman. Dan is het toch maar makkelijk dat je als Nederlander toch nog een beetje tegen de drank kunt. Kun je al in je eentje de weg vinden Martje? Ik zal wel een leuke bijnaam voor je bedenken die de Japanse vrinden wel uit kunnen spreken. Het moet eigenlijk max 1 lettergreep zijn toch? Nou heel veel liefs uit Loenersloot, we zijn heel blij dat het jullie goed gaat.

• 10 Juli 2011 - 19:09

Allerleukste Zusje:

Ha mart en otto!!

Amai, wat een verhalen :P haha! Makkelijk he, zo een site! kan je gewoon alles opzetten, ideaal!
    haha, lijkt me leuk om in een trein gepropt te worden :p hopelijk hebben ze deo in japan :D hihi!
    Nou, veel plezier nog! De groetjes hier uit Roosendaal! ook van onze Mikkiem die heeft papa uit de zwarte stoel gekeken! hahahaahha!
    Kussie!!
    Ies

• 10 Juli 2011 - 19:50

William:

Hey Otto en Martje kom ban wah?
    Ik ga jullie volgen leuk verhaal :)

• 10 Juli 2011 - 22:07

Leuke Naam Voor Je.:

Okurimono. Het betekent: Geschenk
    Lieve naam toch?
    x Mary Jane

• 11 Juli 2011 - 08:28

Eef:

Klinkt weeral super zeg!
    En net wat je vader zegt Martje, gelukkig kunnen Nl'ers beter tegen die booze :P haha kunnen ze nog wat van leren! Super!

Groetjes Eef x

• 11 Juli 2011 - 13:41

Hallo Eef:

Pappa Kees is in dit geval de vader van Otto, die heet gemakshalve ook Kees :)
    Groetjes Mary Jane (moeder van Otto)