Ichikawa (11-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ichikawa (11-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ichikawa (11-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

12 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Bij het wakker worden vandaag, hebben we een belangrijk verschil ontdekt. De muggen in Japan vinden Otto lekkerder.. resulterend in een aanslag van 8 flinke muggenbulten op die arme jongen zijn benen.. De huisbaas, Shichi, had wel een tip: het bed drogen. Aangezien je in Japan heel veel zweet, trekt er veel vocht in het bed. Met een vaag droogapparaat kun je dit er weer uit halen, om vieze beesten in je bed te kunnen voorkomen en om muggen weg te houden. Hoe die mug door het muggennet heen is ‘ge-ninja-t’ weten we nog altijd niet..

De dag kon hiermee, al krabbend, beginnen. We hebben ervoor gekozen om vandaag rustig aan te doen en ons voornamelijk voor te bereiden op de komende week. In die week zullen we rond gaan reizen met de Japan Rail Pass. De eerste reis hebben we al wel besloten; die zal gaan naar Nikko.

Om de dag toch nog wat te kunnen vullen met wat sightseeing, zijn we wat gaan shoppen in het winkelcentrum van Ichikawa, ongeveer 10 minuten lopen vanaf Cozy House. In dit winkelcentrum zit een fantastische ijswinkel. Ze hebben daar geen gewone smaken, maar allemaal gecombineerde ijssoorten. Om dit toch eens lekker uit te proberen, hebben we allebei 3 smaken uitgekozen. Beide hadden we mint-chocolade ijs en aardbei-cheesecake. Otto had daarnaast nog ijs met van die knisperende dingen, Martje had een Love Potion (vanille en frambozen ijs met stukken chocola in de vorm van hartjes). Flink over onze buik wrijvend zijn we weer terug naar huis gelopen.

Onderweg naar huis komen we steeds langs een arcade hal en meestal gaan we daar even naar binnen voor een potje ‘taiko no tatsujin’. Voor wie het niet kent.. je staat voor een grote kast met voor je twee gigantische trommels. Er begint een liedje te spelen en op het scherm van de kast wordt met rode en blauwe bolletjes aangegeven of je op het midden of op de rand van de trommel moet meetrommelen. Er zijn verschillende moeilijkheidsniveaus. De moeilijkste niveaus worden alleen door de echte Japanners beheerst… van die mensen die zelfs in hun slaap nog alle liedjes zo kunnen trommelen. Wij zijn trouwens ook niet slecht hoor! Meestal komen we met onze score terecht in de top 10 van de dag. En we worden natuurlijk steeds beter! Maar voor nu gaan we lekker op tijd slapen en dromen van elektrische muggenmeppers…

• 12 Juli 2011 - 17:43

Pappa Kees:

een betere tip dan van Sisji: NIET krabben, dan wordt je namelijk gek. Je moet je echt als een Ninja beheersen en je volledig van de domme houden. Die muggen blijven namelijk op de loer liggen en hebben hun finest hour als ze je zien krabben en gek zien worden

• 12 Juli 2011 - 17:45

Pappa Kees:

sorry, dan wordt je namelijk gek moet zijn: dan word je namelijk gek. Ik ben ook door een mug bezocht en het begint bij mij al......

• 12 Juli 2011 - 22:11

Mary Jane:

Vervelende beesten.
    Tip: Beetje azijn op je tenen smeren.
    Vinden muggen heel erg vies. Houdt ook andere vage steekbeesten op een afstand.
    Werkt gegarandeerd. Beetje azijn op de plekken waar je gestoken bent, jeukt daarna niet meer.

Heerlijk die ijsjes. Groene thee ijs, hebben jullie dat ook al gehad?