Ichikawa (25-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Ichikawa (25-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Ichikawa (25-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

25 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Maandagen in Japan worden getypeerd door gesloten musea, gesloten dierentuinen, gesloten paleizen… gelukkig kwamen we daar achter voordat we in een trein gestapt waren. Het plan voor vandaag was eigenlijk om naar Ueno Zoo te gaan, of naar het keizerlijk paleis. Het plan voor de dierentuin is verzet naar morgen. We hebben dan wel een wat drukker programma, aangezien we ’s avonds uitgenodigd zijn voor een partijtje Karaoke!

Wat we vandaag wel gedaan hebben is een plekje gezocht om rustig te kunnen trainen. Buiten ons huis, op de straat, is dat ook mogelijk, maar dan moet menig fietser regelmatig uitwijken om geen mep te krijgen. We vermoeden zelfs dat menig voetganger ons stukje weg vermijdt, om ruzie met de Gaijin te voorkomen… wat zijn we toch gevaarlijk ;)

Op ongeveer 5 minuten loopafstand is een (niet erg kindvriendelijke) speeltuin gebouwd. Deze speeltuin wordt niet veel gebruikt overdag en ook het parkeerterrein daar achter is vrij leeg. Een mooie locatie om onze nunchaku skills weer wat op te poetsen. De bewoners van Ichikawa vinden het een hele attractie. De meeste mensen lopen langs en kijken geamuseerd, klappen voor ons of blijven daadwerkelijk staan. Eén mevrouw bleef zeker 5 minuten staan kijken, tot haar hond haar te kennen gaf dat als hij niet snel ergens een plekje vond, hij haar steunkousen zou gebruiken als hondentoilet.

Verder hebben we vandaag eigenlijk niks uitgevoerd.. toch wat vermoeid van dit rustdagje zullen we vandaag op tijd naar bed gaan, om morgen maximaal te kunnen genieten van de dierentuin. En natuurlijk van de karaoke!

• 25 Juli 2011 - 13:28

Mary Jane:

Leuk dat jullie nunchaku bijhouden.

Die hond is cool. Steunkousen plassen hahahhaa...

Gek stel :)
    x Moes

• 25 Juli 2011 - 13:57

Marjo En Kees:

Gaijins die Japan onveilig maken met hun nunchaku skills, het moet niet gekker worden toch? ;)

Groetjes pa

• 25 Juli 2011 - 15:49

Ies:

Jaja, buiten op straat staan te stoefen :P haha, als je er nou een petje bijzet dan kan je er nog geld voor krijgen :D haha!
    kussie

• 25 Juli 2011 - 17:52

Pappa Kees:

hallo jongens, hier weer een berichtje van pappa. In eerste instantie dacht ik dat jullie gister naar Kamagurka geweest waren, maar toen ik iets beter keek....prachtig zeg, die haviken, wat had ik die graag gezien, ze fascineren mij altijd zeer, de roofvogels. Die hond van vandaag overigens, die dacht waarschijnlijk dat jullie nunchaku een kluif was. Hij dacht waarschijnlijk die hollandse Gaijins hebben vreemde gewoonten. Wanneer staat nu eigenlijk Fuji op het programma? Groet ook eens de huisbaas van mij. Bied hem namens mij maar eens een biertje aan. Tot horens he, groetjes, pappa