Shinjuku (20-07-2011) - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Shinjuku (20-07-2011) - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Shinjuku (20-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

20 Juli 2011 | Japan, Shinjuku

De planning voor vandaag is een beetje gewijzigd vanwege het weer. Er is namelijk een weeralarm afgegeven in verband met de naderende tropische cycloon. Dit regenbuitje is namelijk van plan richting Tokyo te komen en daar wat huis te houden. Aangezien de cycloon met een lage snelheid vooruit gaat, maar wel een heftige storm veroorzaakt, zijn de mensen bang voor zware schade. De huisbaas echter, denkt dat de cycloon niet over Ichikawa zal gaan. Nou ja.. we zullen wel zien vanavond.

Vanwege het weer hebben we besloten Disney uit te stellen tot vrijdag. Er wordt dan nog wel wat regen afgegeven, maar gelukkig niet meer zoveel als vandaag en morgen. Bovendien begint hier de schoolvakantie aankomend weekend, dus dan komt heel Japan massaal Mickey Mouse knuffelen.

Omdat we toch wel iets wilden doen vandaag, hebben we een bezoek gebracht aan Shinjuku. Nou.. zeg maar gerust dat we deze wijk van Tokyo onveilig gemaakt hebben met onze koopkracht. De reis ging eerst naar twee verschillende winkelcentra voor Martje’s favoriete (witte) kat: Hello Kitty. De eerste winkel heette ‘Hello Kitty Precious’ en bevatte allerlei bijzondere en voornamelijk dure dingen van dit bekende katje. De tweede winkel was een algemene winkel van Hello Kitty, met aan de ingang een grote uitgave van La Kitty. Daar moest natuurlijk gefotografeerd worden. In de winkel stonden twee mooie trouwuitgaven van Kitty en een mannelijke variant. Of deze officieel gefotografeerd mochten worden weten we niet, maar ze zijn in ieder geval vereeuwigd. Er stond niet dat het niet mocht… en anders kun je nog heel verbaasd kijken naar het winkelpersoneel, ‘Gomen nasai’ zeggen en heel diep buigen om er als buitenlander alsnog mee weg te kunnen komen.

De reis werd vervolgd voor een buitenkans voor Otto: de Square Enix Showcase. Voor degene bij wie dit geen belletje doet rinkelen; Square Enix is de uitgever van Final Fantasy. In deze Showcase is één van de hoofdfiguren uit de serie nagemaakt en in de vloertegels verwerkt onder glazen platen. Heel erg mooi om te zien. Nadat we daar wat aankopen hadden betaald, hebben we bijzonder nederig gevraagd of we een foto mochten maken van het bijzondere exemplaar. De vrouw achter de kassa vond dit prima en natuurlijk werd ook hier Otto vereeuwigd als trouwe Final Fantasy fan.

Na deze bezoekjes hebben we de bus tickets voor Fuji gereserveerd. Volgende week donderdag is het zover, en gaan we deze berg proberen te bedwingen. Natuurlijk geven we jullie als trouwe volgers daar nog meer informatie over zodra het zover is. voor vanavond hebben we nog een etentje gepland staan met verschillende mensen uit Cozy House. Één van de bewoners vertrekt morgen naar Canada terug, met achterlaten van haar 21 jaar oude zoon die hier blijft wonen. Als het goed is, gaan we lekker sushi eten! Morgen weer een rustig dagje, met hopelijk het goede nieuws dat we dwars door de tropische cycloon heen zijn geslapen, net als door die aardbeving met de kracht van 6.3 op de schaal van Richter die vorige week geweest is.

• 20 Juli 2011 - 19:36

Pappa Kees:

Nou jongens, als ik dit schrijf dan liggen jullie al lekker onder de wol en horen jullie niks van de wind en de kletterende regen. Maar wat kan jullie gebeuren, nu je platzak bent van het shoppen? We horen het wel morgen. Groetjes, pap.