Motoyawata (21-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Motoyawata (21-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Motoyawata (21-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

21 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Wederom een rustdagje vandaag. Deze keer hebben we wel een klein uitstapje gemaakt. Aangezien onze huisbaas nogal van het koopjes-jagen is, adviseerde hij ons om eens naar Motoyawata te gaan. Dit deel van Ichikawa is maar 1 halte verder met de trein en is haast vergeven van de winkeltjes. En we zouden natuurlijk geen echte Nederlanders zijn als we niet gaan uitzoeken of het NOG goedkoper kan..

En dat kan! Voor morgen hebben we lekker wat chips, koekjes, zuurtjes en een 2 liter fles cola (de cola voor maar 169 Yen!!) gekocht. Ook wilden we nog wat goed wasmiddel opzoeken om onze witte was beter mee te kunnen wassen en ook dat is gelukt! Dus we kunnen schoon en met een geruste maag op weg naar Tokyo Disney Sea.

Verder hebben we nog wat Japanse kleding gekocht vandaag. Over een paar weken (net voordat we naar huis komen) is het hier Matsuri. Bij dit feest is iedereen gekleed in zomerkimono's (Yukata) en gaan we vanaf de oever van de rivier kijken naar vuurwerk.

Oh, voor we het vergeten, we hebben een huisdier! Geen kakkerlak of iets anders vatsigs, maar een varkentje! Dit varkentje verspreid een lucht die muggen niet lekker vinden. Dus nu kunnen er twee dingen gebeuren... Of we hebben geen muggenbulten morgen, of we hebben heel veel ruimte in de trein omdat niet alleen het varkentje maar ook wij intens stinken. We zijn benieuwd...

Een update over de Cycloon trouwens, die is gaan vissen. Letterlijk.. Hij is een beetje langs de kust blijven hangen en toen afgebogen naar de oceaan. Het is hier nu wel een stuk kouder, zo'n 25 graden. Even een schok na zoveel warme dagen. Maar ook wel lekker om niet plakkerig te zijn na elke wandeling die we doen. Morgen meer over ons Disney avontuur!!

• 21 Juli 2011 - 23:57

Mary Jane:

Weer een leuk verslag van deze dag.
    Wanneer ik dit schrijf, zijn jullie ongetwijfeld al onder weg naar Disney.
    Het zou voor jullie mooi weer worden vandaag. Geen regen, dus dat gaat vast erg gezellig worden daar in Disney.

Apart dat jullie een varken als huisdier hebben. Waar slaapt dat beest dan? :)
    Nou x van Madre

• 22 Juli 2011 - 01:57

Mary Jane:

Japanese classical drum/recommended free concert/
    Date: Jul 23 Time: from 4:00pm Place: Tekona shrine/ 2 min from Tokyo cozy house
    Community traditional event Date: Jul 23 Time: from 7:00pm
    Leuke tip van Chichi.