Tokyo Disney Sea (22-07-2011) - Reisverslag uit Maihama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Tokyo Disney Sea (22-07-2011) - Reisverslag uit Maihama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Tokyo Disney Sea (22-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

23 Juli 2011 | Japan, Maihama

Vandaag ging de reis naar Tokyo Disney Sea. Dit pretpark is makkelijk te bereiken met de trein vanaf Ichikawa. Om half 11 stonden we dan ook met trappelende voetjes klaar bij de poorten van Mickeys paradijs.

Disney Sea is gebouwd op de zee. Het park zelf bestaat uit verschillende regio's, die allemaal te maken hebben met de zee. Zo is er een Amerikaanse haven, een Mediteraanse kust, een Arabische kust, een wetenschappelijk gedeelte, de Lost River Delta, een mysterieus eiland en voor de kleintjes een meerminnen lagune.

Onze tocht door dit park vol wonderlijke gebouwen en promenades begon met een bezoek aan de meest besproken attractie: Tower of Terror. In deze attractie krijg je eerst helemaal in stijl de stuipen op je lijf gejaagd, aangezien je een hotel lift in zal stappen die vervloekt is door een vaag beeldje. Vervolgens word je met razende snelheid omhoog getakeld, om dan met een vrije val naar beneden te suizen. En dan blij zwaaien naar de actiefoto natuurlijk...

Na deze hartverzakking gingen we het hele park rond om alle andere zenuwslopende uitdagingen aan te gaan. Het leuke aan Disney Sea, is dat het net weer even anders is dan Disney Land (wat er overigens naast ligt). Zo is er een vluchtsimulator (Stormraider), een gave jeep-rit door het avontuur van Indiana Jones en een achtbaan die je van grote hoogte in een 360 graden looping stuurt. Maar er zijn ook wat mildere attracties, zoals het verhaal van Sindbad. In deze volledig gezongen attractie stap je in een bootje, wat je langs hoofdstukken van het verhaal zal varen. De poppen van deze attractie doen denken aan de Droomvlucht, maar dan meer in het thema van de Fata Morgana van de Efteling.

In Japan beginnen dit weekend de vakanties, dus gisteren was het al wel redelijk druk in Disney. Het kan nog gigantisch veel drukker, maar ook wij stonden voor de grote attracties zo'n 30 tot 40 minuten in de rij. Nou hebben die slimme Japanners daar wat op gevonden: een Fastpass. Ze scheuren dan met ninja snelheid langs alle rijen en mogen lekker vooraan ergens aansluiten. Dat klinkt heel oneerlijk, maar zodra je er eindelijk achter bent waar ze hun gave krachten vandaan hebben kan je er zelf ook gebruik van maken. Het is namelijk heel simpel: voor de grote attracties kan je via een machine met je parkticket een Fastpass halen. Op die Fastpass staat een tijd waarop je terug kan komen voor de attractie. 2 uur na het halen van je Fastpass, kan je pas weer de volgende Fastpass voor een andere attractie gaan halen.

Buiten attracties staat Disney Sea ook bekend om haar mooie shows. Die waren er vandaag niet minder op. Ook al was het niet erg zonnig, niemand kon boos blijven kijken bij de spetterende (letterlijk...) show genaamd Summer Splash. Staand op grote versierde boten waren Mickey, Donald en Knabbel en Babbel van plan elke toeschouwer toch wel minstens 1 keer flink nat te kunnen spuiten. Vanwege de wind gaf dit hele leuke effecten, waardoor ook wij meerdere keren verrast werden met een plens op onze kop. Maar de mooiste show was de avondshow. Geheel in het donker werd een show gegeven genaamd Fantasmic. Deze show is gebaseerd op het verhaal van Mickey als tovenaarsleerling, maar dan met andere sprookjes hierin verwerkt. Prachtige muziek een mooie lichtshows geven de show nog een extra pluspunt.

Na Fantasmic hadden we nog tijd voor één attractie, dit werd de Jeep-ride van Indiana Jones. Met deze afsluiting kwam er een mooi einde aan ons eigen Disney avontuur.

• 23 Juli 2011 - 11:00

Jacqueline:

Hartstikke gaaf lijkt me dat Disney Sea! Wist niet dat het bestond, maar klinkt fantastisch allemaal! Wat een droomreis, ik volg jullie met veel plezier, geniet ontzettend zou ik zeggen en tot de volgende keer! Groetjes, liefs
    Jacq

• 23 Juli 2011 - 12:32

Marjo En Kees:

Eindelijk naar Disney Sea het klinkt ook voor een niet pretparkfanaat erg goed :) Goede uitvinding die fastpass , misschien iets voor dde Efteling.
    De groetjes van iedereen hier en een kopje van Mikkie.

Pa