Tokyo (31-07-2011) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Tokyo (31-07-2011) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Tokyo (31-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

31 Juli 2011 | Japan, Tokio

Sinds onze aankomst in Japan hebben we nog geen echte aardbeving bewust meegemaakt.. tot vanmorgen om 4 uur dan. De aardbeving, met een kracht van 6.4 op de Japanse schaal van 1 t/m 7, vond plaats in Fukushima. De eerste meting van de aardbeving was om 03.54 en de beving hield een paar minuten aan. Ook wij lagen schuddend in ons bedje. Aangezien de aardbeving aan kracht mindert wanneer het episch centrum verder weg ligt, kreeg de beving bij ons een waarde van 3 op de Japanse schaal. De informatie over de aardbeving wordt heel snel en nauwkeurig bijgehouden op de website van het Japanse meteorologische instituut. Zo hadden ze voor vandaag de volgende gegevens geplaatst: http://www.jma.go.jp/en/quake/2/20110731040357391-310354.html

Na deze schuddende ervaring zijn we vandaag op pad gegaan naar het keizerlijk paleis in Tokyo. Het paleis zelf is niet van dichtbij te zien, maar je kan wel door de tuinen wandelen. Aangezien onze benen nog niet helemaal zijn hersteld van Machtige Fuji, hebben we maar een deel van de tuinen bezocht. Maar toch een indrukwekkend geheel.

Na het bezoek aan de keizerlijke tuinen zijn we op zoek gegaan naar de Japanse versie van de Eiffeltoren: de Tokyo Tower. Of in het Japans: Tokyo Tawa! Ze moeten er natuurlijk wel hun eigen draai aan kunnen geven hè ;) Onderweg naar dit rood witte metalen bouwsel kwamen we langs locaties waar het keizerlijk paleis nog wat beter te bewonderen was. Nadat we hier verschillende Japanners op de foto vereeuwigd hadden, vervolgden we onze weg.

Deze route bleek echter nog wel wat langer te zijn dan we ingepland hadden. Na een half uur lopen richting de rode Fransman waren we eerder toe aan een lekker bad dan aan een nieuwe klimtocht. Bij een winkel hebben we gevraagd of we nog wel de goede richting volgden voor de Tower. De vriendelijke man achter de kassa vertelde ons dat we misschien toch beter de metro konden nemen, aangezien het zeker nog 30 minuten lopen was vanaf zijn winkeltje. Dus… De metro in! Dat gaat hier heel simpel. Je zoekt het station op waar je wilt zijn, je koopt een kaartje, loopt door de poortjes heen en je stapt in de metro. Want 9 van de 10 keer staat het brave vervoersmiddel er al, wachtend op reizigers.

Na een metro tochtje van ongeveer 5 minuten kwamen we bijna aan bij de Toren der Japanse trots: Tokyo Tawaaaa! Op de eerste en tweede verdieping van dit bouwwerk zijn allerlei winkeltjes te vinden. Zo ook een winkel van een van onze favoriete katjes; Hello Kitty! (want Mikkie staat natuurlijk op nummer 1!) In deze winkel verkochten ze werkelijk alle telefoonhangertjes die er maar gemaakt zijn van deze beroemdheid. Een mooi moment om de verzameling van Martje weer eens aan te vullen natuurlijk.

Na een dinertje in de toren zelf zijn we weer terug op pad gegaan naar huis. Aangezien het inmiddels donker geworden was, kregen we de gelegenheid om de verlichtte toren te fotograferen voordat we weer in de metro verdwenen. En zo was er weer een dagje gevuld met sightseeing.

• 01 Augustus 2011 - 08:07

Mary Jane:

Wat weer een super dag. Heb ook alles weer even met jullie meegelopen. Mooi he die tuinen rond het Keizerlijk Paleis. Geweldig hoor.
    Niet te veel aarbevingen meemaken :)
    Nou zie weer uit naar het volgende verslag.
    x Moes

• 01 Augustus 2011 - 16:13

Pappa Kees:

hallo jongens, hier weer een bericht uit Loenersloot. Zoals jullie weten zaten we een weekendje in Limburg. Nou nou, als je dan jullie Fuji verslag leest krijg je toch wel een beetje het schaamrood op de kaken. Wij kunnen melden dat we de St Pietersberg hebben " genomen" en dat steekt toch wel schraal af qua prestatie. Maar....daar vroor het tenminste niet, dat is dan weer meegenomen. Heel hartelijk gefeliciteerd hoor met jullie Fuji prestatie, goed doorgezet. We zagen hier op het journaal dat het ook bar had geregend bij Fukushima. Hebben jullie daar nog iets van meegekregen? Het liep zelfs uit op overstroming. Nou jongens, maak er nog een aantal mooie dagen van he. Heel veel liefs uit Loenersloot.