7 juli 2014 - Reisverslag uit Komagome, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 7 juli 2014 - Reisverslag uit Komagome, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

7 juli 2014

Door: Rikugien Garden

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

07 Juli 2014 | Japan, Komagome

Het was geen verrassing dat wij deze nacht sliepen als kleine kinderen. Om onze nachtrust in te halen hebben we bijna twaalf uur geslapen, dwars door rumoerige buren heen.
Voor deze dag hadden we een rustig begin uitgekozen, namelijk de Rikugien Garden. Deze tuin is gelegen vlakbij Komagome station, in het noorden van de stad.
Het is prachtig om te zien dat er in zo'n drukke stad als Tokio er toch nog gebieden zijn met zo'n prachtige natuur. Deze typisch Japanse tuin is op een zeer rustgevende manier ingericht met een mooi meertje in het midden. Toevallig bezochten we deze tuin net op de dag van de tabata. Eens per jaar kunnen mensen hun wensen op een gekleurd papier schrijven en aan een boom hangen in deze tuin. Als men dit op deze dag doet, dan zou zogenaamd deze wens uitkomen. Hierdoor waren enkele bomen in deze tuin bekleed met felle kleuren, een prachtig fenomeen.
Helaas was er een tyfoon op komst, hierdoor zou het wel eens enkele dagen zeer slecht weer kunnen worden. De eerste tekenen waren al zichtbaar en een deel van de dag was het ook aan het regenen.

Aangekomen bij een klein Japans theehuisje bestudeerden wij opmerkelijk de menukaart. Een Japanner vroeg of wij hulp nodig hadden. Het bleek iemand te zijn die Engels aan Japanse zakenmensen leerde. Hij pakte ook iedere kans aan om zelf Engels te kunnen spreken. Juist op dat moment begon het heftiger te regenen, waardoor wij het een goed moment vonden om pauze te nemen in dit theepaviljoen om gezellig te kletsen met onze nieuwe vriend, Osamu.

Daarna vervolgden wij onze reis door deze tuinen, welke vol zaten met allerlei dieren. Waaronder schildpadden, grote vlinders en veel karasu, oftewel dikke kraaien. Deze dieren schijnen een flinke plaag te zijn in Japan, zeker aangezien ze vrij slim blijken te zijn. Ze trekken regelmatig achtergelaten tassen open om te kijken wat erin zit. Ook krijgen ze het voor elkaar om dichte kranen open te draaien in parken, opdat zij zelf water kunnen drinken. Helaas waren dit niet de enige vervelende dieren in dit park, wij beide zijn namelijk al goed te grazen genomen door de lokale muggen. Helaas reageren onze westerse lichamen nogal heftig op deze beesten, waardoor de muggenbulten flinke plekken achterlaten.

's Avonds zijn we uit eten gegaan met Michael om gezellig bij te kletsen. Het was wederom een mooie dag.

• 12 Juli 2014 - 22:31

Kees Koedooder:

hoi lieve Otto en Martje,

wat hebben jullie het weer mooi, dat doet ons heel erg goed. We hopen dat de typhoon zich snel weer uit de voeten maakt. Jullie grote vriendin Sakura maakt het heel erg goed. Gister kwam ze tot onze grote verrassing plots de kamer instormen en sprong op de bank, dat was voor het eerst. Ze heeft een tijdje naar de pianostemmer zitten luisteren die een Japans motiefje speelde. Daarna liet ze zich weer naar buiten brengen. Ze liet de bank zelfs droog achter, haha. Ze eet en drinkt heel goed en is heel veel los buiten. Vandaag (zaterdag) zelfs van s'morgens 10 tot 's avonds half negen. Dan is ze heel rozig en gaat ze rustig zelf haar hokje weer in, dat vandaag weer lekker fris is schoongemaakt. Jongens, maak plezier op jullie huwelijksreis, dat is de wens van

papa en Jacq