8 juli 2014 Shinjuku - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 8 juli 2014 Shinjuku - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

8 juli 2014 Shinjuku

Door: Otto

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

08 Juli 2014 | Japan, Shinjuku

Vervelende Amerikaanse buren maakten ons al vroeg wakker doordat iemand emotioneel kansloos bezig was met haar moeder via skype. Na nog een beetje bijgeslapen te hebben, en een klein ontbijt genomen te hebben, gingen we richting Shinjuku.

Shinjuku is een van de duurste districten van Tokyo, veel grote bedrijven hebben hier dan ook hun hoofdkantoor gevestigd. Zo ook Squareenix, de makers van Final Fantasy. Sinds de laatste keer dat we in Japan waren is er een nieuwe winkel geopend genaamd Artnia. De oude is opgedoekt en ze hebben het concept in een nieuw jasje gestoken, om te beginnen is de vorm van het gebouw een soort eivorm op zijn kant. Een sfeervolle kamer staat vol met mooie displaykasten waar de handel uitgestald staat. In het midden van deze kamer hangt een kolom met grote kristallen en een waterval die hier omheen draait. Uiteraard begeleid door epische muziek.
Daarnaast is een grote ruimte met de meer reguliere merchandise.

In deze zelfde ruimte is ook iets anders nieuws, namelijk het restaurantgedeelte. Hier kan men eten en drinken krijgen met Final Fantasy of Dragon Quest als thema. Zo hebben we cappucino genomen met een chocolapatroon van Final Fantasy in het schuim en veel te dure Final Fantasy pannenkoeken met fruit, chocola en caramel. Hier waren dan Final Fantasy figuren ingebrand. Vol van het voedsel heb ik mijn winkelmandje nog volgeladen met leuke merchandise.

Hierna vervolgden we onze reis te voet naar het centrum van Shinjuku om Martje te verblijden met een officiele winkel van Hello Kitty. Uireraard was het kawaiigehalte hier gigantisch, alles leek blij en schattig. Met een nieuw nachtshirt en een blije grijns verlieten we ook deze winkel.

Om ons te tergen dook juist op dat moment een winkel op van Baskin and Robins, een geniale ijsjesketen. Helaas zaten we nog helemaal vol van de pannenkoeken. Eerder deze week zagen we in Komagome ook al een vestiging, maar toen hadden we ook al net geluncht, zo tergend.

Hierna nog wat snacks en drinken ingeslagen bij een 100yen store voor de volgende dagen in Disney. In de avond aten we weer gezellig een hapje met Michael bij de Sukiya, een soort Japanse fastfood tent, alleen dan gezonder dan de Westerse versies. Met een vol buikje gingen we lekker slapen, ons verheugend op Disney als kleine kinderen.