13 juli 2014 Harajuku en Akihabara - Reisverslag uit Tokio, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 13 juli 2014 Harajuku en Akihabara - Reisverslag uit Tokio, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

13 juli 2014 Harajuku en Akihabara

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

13 Juli 2014 | Japan, Tokio

Vanmorgen zijn we op pad gegaan naar Harajuku. Deze wijk van Tokyo staat bekend om een groot shopping gebied en raar verklede Japanners. Zoals gewoonlijk begon de dag met een bezoekje aan de 7 eleven voor eenp gezond ontbijt: sandwiches met ham en komkommer en sandwiches met pudding, slagroom en fruit. Bij de kassa mochten we grabbelen en werden we verwend met een blauw ijsje.

Na het ijsje kon onze tocht van een half uurtje naar Harajuku beginnen. Op een sloffend tempo hebben we de hele Takeshita Street doorgeworsteld. Deze straat is volgepropt met winkels waar ze schattige, maar ook soms gevaarlijke kleding verkopen. En natuurlijk de bekende crêpes, gevuld met hartige of zoete inhoud. Met deze lekkernij hebben we nog wat rondgelopen en wat rare figuren gezien. Het toppunt was toch wel een Japanse jongen in een varkenspak, die op een versierde stalen ros zichzelf leende om foto's te maken met het passerende publiek. We hebben kort toegekeken en zijn vervolgens doorgereisd naar Akihabara.

Aangekomen in de Electric City van Japan hebben we een winkeltoren voor Otto opgezocht. In Akihabara zijn de winkels klein, gevuld met nauwe paadjes en bovenop elkaar gestapeld. In dit geval waren er 7 verdiepingen vol verrassende nieuwe Final Fantasy items. Otto ging als tevreden verzamelaar dit winkelwalhalla weer uit.

Aan het einde van de dag hadden we een dinnerdate met Michael. Hij adviseerde een tentje waar ze Ramen verkochten in een heerlijke bouillon. Dat bleek een uitstekende keuze te zijn. Na de noodles in soep zijn we nog een bakje koffie gaan drinken bij Denny's en hebben we wat drinken ingeslagen bij de 100 Yen store. Morgen begint de Railpass week, dus is er weinig tijd voor boodschappen.