17 juli Yokohama - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu 17 juli Yokohama - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

17 juli Yokohama

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

17 Juli 2014 | Japan, Yokohama

Voor vandaag bracht de trein ons naar de stad Yokohama. Vanwege de afstand viel de keuze op de reguliere treinen. Buiten dat deze voertuigen stukken sneller gaan dan wat we in Nederland gewend zijn, rijden ze allemaal keurig netjes op tijd. Waar zouden we zijn zonder de trein ;)

Rond 10 uur kwamen we aan op het station van Hakkejima. Dit eiland is gratis te bezichtigen, maar als je in één van de attracties wilt komen er kosten voor een ticket bij. Aangezien er heel wat te doen is op het eiland, is het mogelijk om een Freepass aan te schaffen voor gratis toegang tot alles.

We zijn onze eilandtocht begonnen met een bezoek aan het Aqua Museum. In dit grote aquarium waren dieren te zien op 3 verdiepingen. Op de eerste verdieping was al een echte toeristentrekker te zien: de walvishaai. Dit vrolijk kijkende zeemonster zwom rustig en sereen rondjes door zijn luxe verblijf. Wat wel heel bijzonder was, was dat het walvishaaiverblijf ook gebruikt wordt voor de zeedierenshows. Terwijl de gelukkig kijkende reuzenvis zijn gebruikelijke route doet laten zeehonden en dolfijnen probleemloos hun kunsten zien.

De walvishaai is niet de enige trekpleister die veel aandacht van de bezoekers vraagt. Het park maakt goed gebruik van het schattige karakter van de dolfijn. Zo hebben ze een tunnel gebouwd waar de dolfijnen je aan alle kanten voorbij komen zwemmen en ze hebben een attractie waarbij je op een meer in een bootje tussen de vriendelijke Flippers heen vaart. In de dolfijnentunnel was nog een verblijf met een heel bijzondere bewoner, namelijk een gigantische zonnevis. Deze droom van iedere sushimaker scheen aardig in zijn nopjes te zijn tussen de haaien in zijn cilinder vormige verblijf.

Naast het bekijken van dieren uit en om de zee, waren er ook andere manieren van interactie mogelijk. Zo was er een soort kinderboerderij waar vissen vrij gevangen mochten worden met een hengel of met de hand. En er was een deel afgezet speciaal voor de meer aaibare dieren. Hier waren een aantal verblijven met een lage rand die het mogelijk maakten om dolfijnen te aaien. Onder duidelijke instructies mochten ook andere dieren zoals pinguins en zeehonden worden geaaid. Bij de verblijven waren bankjes weggezet, zodat bezoekers op het gemak de dieren konden bewonderen of konden luisteren naar een uitleg van één van de verzorgers.

Ook voor de avontuur zoekende mens waren attracties op het eiland weggezet. Zo was er de Surfcoaster Leviathan; een baan die van een afstand lang niet zo indrukwekkend leek als hij in werkelijk was. De baan ging vrij ver omhoog de zee op en raasde vervolgens met heuvels en schuine bochten een parcours af. De vraag waarom eerdere bezoekers zo nat de attractie uit kwamen werd ook vrij snel beantwoord: Op twee verschillende plaatsen werd water op de baan gespoten. We hebben er echt van genoten.
Op het eiland waren ook restaurants en winkels gebouwd om hongerige bezoekers van dienst te kunnen zijn. In een van de restaurants was er de keuze uit meer dan 30 verschillende soorten ijs. Daar moest uiteraard wel wat mee gedaan worden ;)

Na alle zeedieren en attracties was het tijd om iets te eten op te zoeken. Yokohama staat bekend om haar heerlijke Ramen. Deze noodles in boullion met vlees en groenten waren te proeven in het Ramen Museum. In de kelder van dit museum was Tokyo in de stijl van de vorige eeuw nagebouwd, inclusief 12 verschillende Ramen restaurants. Nadat we onze keuze hadden gemaakt, konden we genieten van het lekker brouwsel. Aangezien we naar Shin-Yokohama waren gereisd voor dit museum, zijn we lekker verwend weer terug gegaan met de snelle Shinkansen. Thuis aangekomen was het even snel douchen en daarna naar bed.