Harajuku (10-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Harajuku (10-07-2011) - Reisverslag uit Ichikawa, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Harajuku (10-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

11 Juli 2011 | Japan, Ichikawa

Elke zondag is het in Harajuku bijzonder: De meest vreemde figuren verzamelen zich om zich in hun rare uitdossing te kunnen ontspannen. Helaas voor ons, was het vandaag waarschijnlijk te warm. Er stond wel een politie agent, maar we vonden het toch een beetje riskant om aan hem te vragen of hij soms verkleed was.. Al helemaal of hij soms met ons op de foto wilde..

Een eindje lopen vanaf dit bijzondere plekje kwamen we in een groot park terecht. Dit park was gevuld met poorten, kleine zielenhuisjes en een grote tempel (De Meiji tempel). Bij de tempel aangekomen (nietsvermoedend mooi alles fotograferend) bleek dat daar ter plekke net een bruiloft aan de gang was. Heel bijzonder om te zien hoe dat in Japan allemaal naast elkaar door blijft gaan; toerisme en feesten van de lokale bevolking.

Na het bezoek aan de tempel hebben we ons in een klein winkelstraatje gestort. Links en rechts kwamen we daar langs allerlei winkeltjes voor kleding, make-up, toiletartikelen en nog veel meer. Aangezien onze maagjes weer wat begonnen te knorren, hebben we ons tegoed gedaan aan iets heel lekkers: gevulde pannenkoeken!! Otto eentje met aardbei, slagroom en cheesecake en Martje eentje met sla, kip en een dotje mayo. Nog altijd likkebaardend schrijven we hier nu over!
De mode in Japan is wel heel erg anders dan die in Nederland. Stof die wij zouden gebruiken voor een gordijn, gebruiken ze hier voor vrolijke jurkjes, shirts en tuinbroeken. Heel leuk om te zien hoe zoiets toch verschillend kan zijn. De stof is lekker luchtig, wat met dit weertype toch wel erg prettig is.

Wat we daar ook hebben gezien trouwens.. een winkel van Tamagotchi ;) die is hier natuurlijk volop bekend en heeft zelfs zijn eigen donutwinkeltje. De tamagotchi's zijn hier echter wel een beetje duurder dan ze bij ons waren.. je betaalt tegenwoordig tussen de €50,- en €70,- voor zo'n piepend kastje. Ach ja.. Morgen een rustige dag om alles eens duidelijk uit te zoeken voor de week waarin we de Japan Rail Pass gaan gebruiken.

• 11 Juli 2011 - 13:35

Mary Jane:

Zo ontzettend leuk om alles te lezen. Ik loop alles met jullie mee en zie wat ik destijds heb gezien. Inclusief de gevulde pannenkoeken die ik ook meteen weer proef :) Veel plezier morgen, maar dat zal wel goed komen.
    x Moeder Mary Jane

• 11 Juli 2011 - 16:55

Jacq:

Heel tof om jullie te volgen; fijn dat jullie het naar je zin hebben!
    Geniet maar lekker, groetjes
    Jacq

• 11 Juli 2011 - 18:33

Marjo En Kees:

Eindelijk iets anders dan rijst !!
    Vielen jullie niet genoeg op met jullie kleding ?

Pa en ma

• 12 Juli 2011 - 08:26

Ies:

Leuk joh, zo een winkeltje!
    Mamagochi mamamama gochi!
    (ja sorry, verslaafd aan dat stomme spelleke :P) Maar hier is t vandaag eigenlijk ook wel lekker, 27 graden krijgen we :D Jeej! Veel plezier nog he!!
    Kus Ies