Yokohama (14-07-2011) - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu Yokohama (14-07-2011) - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Otto en Martje Koedooder - WaarBenJij.nu

Yokohama (14-07-2011)

Door: Otto en Martje

Blijf op de hoogte en volg Otto en Martje

14 Juli 2011 | Japan, Yokohama

De reis vandaag ging naar Yokohama, de op één na grootste stad in Japan.

Na een korte reis met de trein kwamen we aan op het station van Yokohama. Vanaf daar nog een kort stuk met een andere trein, naar Negishi. Negishi is een onderdeel van de stad Yokohama, aan de westkant om precies te zijn. Onze eerste locatie in Negishi was de prachtige tuin van Sankeien, voornamelijk samengesteld door de familie Hara. Hier dankt de tuin dan ook haar naam aan; het familiehoofd heette Hara Sankei.

De tocht begon met twee grote vijvers; in de grootste van de twee vijvers waren allerlei dieren te zien en in de kleinere vijver stonden de mooiste lotusbloemen in bloei. De route door de tuin leidde langs allerlei mooie plekjes om wat uit te rusten (en lekgeprikt te worden door muggen) en langs verschillende gebouwen zoals theehuizen en zelfs een klein theater.

Niet alleen planten zijn overal te vinden in deze tuin, het wemelt er natuurlijk ook van de dieren. Van kleine insecten zoals fruitvliegen tot de mooiste vlinders van 15cm breed. Van deze laatste hebben we helaas geen foto's, want deze vreselijk eigenwijze beesten schijnen het te ruiken met hun roltong zodra we nog maar dachten een foto te kunnen maken. Gelukkig hebben we wel wat schildpadden op de foto's gekregen.

Na de rustige botanische tuin zijn we op de bus terug gegaan naar het station van Negishi. Vanaf het station hebben we een trein genomen naar de wijk Ishikawacho (vrij vertaald: steen rivier stad). Dit deel van Yokohama staat bekend om haar Chinatown. Zie de Chinezen en Japanners hier maar eens uit elkaar te houden... En de zooi die ze verkopen! Als ze zouden kunnen, stonden zelfs hun grootmoeders in een rek met een prijskaartje erop.

Het plan was eigenlijk om vanaf Chinatown terug te lopen naar het station van Yokohama en vanaf daar weer naar huis te reizen. Helaas voor onze voetjes was deze tocht wel erg ver. Onderweg kwamen we langs een heel leuk attractiepark, wat helaas op donderdag gesloten is. Het park staat bekend om zijn reuzenrad; het grootste van heel Japan! Om het reuzenrad heen reed een achtbaan (jawel, zelfs zonder bezoekers) om te laten zien hoe leuk het er wel niet was. Wegkwijnend met onze zere voetjes zijn we toen maar een paar haltes eerder in een trein gestapt om vervolgens ergens ons heil te zoeken in eten. En dat vonden we in de vorm van Yoshinoya: een Japanse vorm van een snackbar. Japanners houden wel van vlugge maaltijden, dus Yoshinoya biedt heerlijke rijstmaaltijden met vlees en voor wie wilt een stuk zalm in een recordtijd van nog geen minuut.

Volgepropt met deze heerlijke maaltijd gingen we voor een potje Taiko. Vandaag werd er zelfs voor ons gebogen door een Japanse man, die met verbazing naar ons had staan kijken. Thuis aangekomen hebben we natuurlijk eerst aan onze familie gedacht ;) en nu gaan we lekker uitrusten voor morgen: de reis naar Nara.

• 14 Juli 2011 - 12:51

Mary Jane:

Ach die lieve voetjes van jullie :)
    Lees dat jullie wederom mooie dingen gezien en morgen veel kijk plezier in Nara.